podobne tematy:
Dlaczego trzeba projektować mobilne serwisy WWW?
Sporo ludzi zastanawia się czemu tak szybko modyfikują się wytyczne odnośnie stron internetowych. Sporo firm lokując posiadane środki w budowę strony internetowej było przekonane, że jest to inwestycja na wiele lat, z którą nic nie będzie trzeba robić. Niestety tego rodzaju myślenie w dobie tak dynamicznie rozwijających się rozwiązań informatycznych jest sporym nieporozumieniem. Strony internetowe, które były nowoczesne 2 lata temu, dzisiaj mogą już nie spełniać standardów.Dlaczego tak się dzieje?
Powodów takiego stanu rzeczy jest sporo. Pierwszy z nich i chyba najważniejszy to konkurencja, która coraz bardziej inwestuje w reklamę w wyszukiwarkach internetowych. Posiadanie prostej witryny internetowej to w obecnych czasach za mało. Istotny jest jej wygląd, przyjemna nawigacja po stronie oraz dobrze wyeksponowany produkt. Do tego dochodzą regularne aktualizacje informacji. Strona powinna żyć, bez tego stali klienci posiadają wrażenie, że wasza firma stanęła w miejscu i nie ma konieczności wracać na nią jeszcze raz. Drugi powód to rozwój urządzeń mobilnych, które wypierają popularne komputery. Rzesza internautów ogląda witryny internetowe na tabletach. Te urządzenia są wyposażone w mniejsze matryce. Strony, które nie mają wersji mobilnej będą się na nich niepoprawnie otwierały. Wybrane bloki witryny internetowej będą niewidoczne dla użytkownika. Również poruszanie się po tradycyjnej stronie jest znacznie utrudniona. Efekt: potencjalny kupujący zrezygnuje z twojej witryny i pójdzie do innej firmy, która zadbała o mobilną wersję witryny internetowej. Dzisiaj najważniejszym elementem witryny internetowej jest komfort twoich klientów. Konkurencję masz znaczną, która z chęcią przejmie twoich klientów. Również wyszukiwarki internetowe zauważyły tą tendencję i dodały ten element do oceny jakości witryny internetowej.
Czy nieposiadanie witryny w wersji mobilnej skutkuje negatywnie na pozycję w wyszukiwarce internetowej??
Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista. Oficjalne stanowisko przedstawicieli największych wyszukiwarek internetowych jest proste: brak strony mobilnej wpływa negatywnie na pozycję strony w wynikach szukania. Nie jest to do końca prawdą. Można wskazać sporo branż, w, których firmy nie mają jeszcze tego typu stron. Tak, więc nawet brak strony mobilnej nie skutkuje obniżeniem rankingu domeny dla wyników mobilnych. Natomiast jeśli w twojej branży inne strony przystosowały się do wytycznych wyszukiwarek, to twoja domena zajmie gorsze miejsca wyszukiwania dla smartfonów czy tabletów. Natomiast jeśli użytkownik będzie szukał twojej strony na standardowych urządzeniach, twój wynik pozostanie bez zmian. Reasumują, rzecz jasna należy inwestować w strony mobilne. Jest to przyszłość internetu i twojej firmy. Brak takiej strony z pewnością wykluczy waszą firmę z czołówki i spowoduje problem w pozyskaniu nowych klientów.